Vacature Bibliotheekmedewerker programmering

Bibliotheek De Kempen zoekt

Een enthousiaste Bibliotheekmedewerker Programmering

20-24 uur

Houd je van boeken en mensen? Wil jij een maatschappelijke bijdrage leveren in je werk?

Ga je graag voorop in nieuwe ontwikkelingen en maak je een succes van samenwerking?

Dan zijn wij op zoek naar jou!

Over ons

Bibliotheek De Kempen is werkzaam in de gemeenten Bergeijk, Bladel, Cranendonck, Eersel, Reusel-De Mierden, Oirschot en Valkenswaard. Je vindt ons niet alleen in de bibliotheek, maar ook op scholen en in gemeenschapshuizen. Met circa 50 medewerkers, ondersteund door ruim 200 vrijwilligers, zetten we ons in om van de bibliotheek een inspirerende plek te maken waar iedereen welkom is om zich persoonlijk te ontwikkelen. Momenteel zijn we op zoek naar nieuwe bibliotheekmedewerkers programmering voor verschillende locaties. We zoeken nieuwe collega’s in het team van Bergeijk-Eersel-Oirschot, het team Bladel-Reusel-de Mierden en het team Cranendonck-Valkenswaard.

Wat ga je doen?

Als bibliotheekmedewerker ben jij de spin in het web in de lokale samenleving. De Bibliotheek is volop in ontwikkeling. Je werkt vanuit een jaarplan activiteiten uit en organiseert deze zelfstandig. Ook voer je deze activiteiten uit in de bibliotheek, bij partners en online waarbij gastvrijheid en spreken voor een groep een onderdeel zijn. Het geven van cursussen en workshops rond talige en digitale ontwikkeling voor jong en oud is een steeds belangrijkere functie van de bibliotheek, evenals het organiseren van lezingen en bijeenkomsten. Dit wordt dan ook een essentieel onderdeel van je functie.
Je krijgt de mogelijkheid je te ontwikkelen tot expert in boeken en media en je begeleidt onze klanten en vrijwilligers bij gebruik van het bibliotheeksysteem. Binnen het kleine team van deze gemeenten draag je bij aan de ontwikkeling van de Bibliotheek van de toekomst.

Wie ben je?

Een enthousiaste, klantgerichte en resultaatgerichte medewerker met een afgeronde MBO4-opleiding. Je bent in staat om zelfstandig te werken en draagt bij aan een goede samenwerking en teamspirit. Uiteraard ben je communicatief en contactueel sterk en weet je de weg te vinden in de digitale wereld, via o.a. de computer, apps, e-books en sociale media. Ervaring met het geven van cursussen is een pre, ook ervaring met werken met kinderen is mooi meegenomen.

Je bent flexibel met betrekking tot je werktijden. Onze bibliotheken zijn geopend van maandag t/m zaterdag en de openingstijden variëren van 's morgens 10.00 uur tot 's avonds
20.00 uur. In overleg stellen we een rooster op wat past bij de mogelijkheden.

Wat bieden wij?

Een uitdagende functie in een levendige organisatie die middenin de samenleving staat waarbij je de mogelijkheid krijgt om je het bibliotheekwerk eigen te maken. We zoeken collega’s in de vestigingen van team Bergeijk-Eersel-Oirschot, team Bladel-Reusel-de Mierden en team Cranendonck-Valkenswaard. Als nieuwe collega ga jij deel uitmaken van een van deze teams en zal jij met name daar werkzaam zijn. Invallen in een van de vestigingen van de andere teams komt ook voor. De functie is ingeschaald conform schaal 6 van de cao Openbare Bibliotheken. De aanstelling is in eerste instantie voor één jaar met de intentie tot een langdurige overeenkomst.

Vragen en solliciteren

Solliciteren kan tot en met dinsdag 26 november via een email met motivatie en Curriculum Vitae naar: vacature@bibliotheekdekempen.nl. Voor vragen kun je terecht bij de regiomanagers Marly Sengers en Marloes Langers via secretariaat@bibliotheekdekempen.nl. De eerste selectiegesprekken vinden plaats op dinsdag 3 december. De tweede gesprekken vinden plaats op woensdag 11 december.