Vacature Administratief medewerker

Bibliotheek De Kempen zoekt een administratief ondersteuner voor het kader (24 uur per week)

Ben jij goed met cijfers, data en systemen? Is gestructureerd werken jou op het lijf geschreven? Word jij blij van snel schakelen tussen verschillende systemen en overzicht houden? Maar sta je daarnaast ook graag in contact met collega’s en wil je graag werken bij een maatschappelijk betrokken organisatie? Dan is dit jouw kans! Bibliotheek De Kempen zoekt een enthousiaste administratief medewerker voor 24 uur per week, om het kader- en staf team te versterken.

Wie zijn wij?

Je komt te werken in een organisatie die middenin de samenleving staat en volop in beweging is. Bibliotheek De Kempen is werkzaam in 7 gemeenten. Met circa 50 medewerkers, ondersteund door ruim 200 vrijwilligers, zetten we ons in om van de Bibliotheek een inspirerende plaats te maken waar iedereen welkom is om zich persoonlijk te ontwikkelen. Onder andere door het bieden van een uitgebreide collectie en een uitgebreid aanbod cursussen en workshops rondom tal van onderwerpen. Speciale aandacht gaat uit naar het bevorderen van leesplezier bij kinderen en het bevorderen van basisvaardigheden en digitale vaardigheden.

Dit ga jij doen

Als administratief medewerker ondersteun jij leden van het team kader op het gebied van administratie, communicatie en beheer. Het kaderteam bestaat uit de directeur-bestuurder, regiomanagers, de beleidsmedewerker, de adviseur marketing en communicatie en de coördinator bedrijfsvoering. Jij zorgt met jouw proactieve houding dat de leden van het kaderteam op jou kunnen rekenen en dat zij dankzij jou tijdig alle benodigde data en rapportages tot hun beschikking hebben. Ook ondersteun je bij het verzorgen van de controle op de ledenadministratie en de financiële administratie. In jouw rol ben jij verantwoordelijk voor het correct verwerken en archiveren van verschillende administratieve taken. Jij bent dus erg nauwkeurig, maar ook in staat om snel te schakelen tussen verschillende werkzaamheden. Een greep uit jouw wekelijkse werkzaamheden:

• Je verzamelt data uit verschillende systemen ten behoeve van het team kader.
  • Je verwerkt en onderhoudt gegevens in standaard overzichten, rapportages en verantwoordingsdocumenten en zorgt dat deze actueel blijven.
  • Je ondersteunt bij het up-to-date houden van informatie in verschillende externe en interne systemen.
  • Je verzorgt de controle op de ledenadministratie en de financiële administratie in het bibliotheekautomatiseringssysteem.
  • Je voert de roostering/planning van de lokale teams in en verzorgt vervanging bij verlof.
  • Je ondersteunt de adviseur marketing en communicatie bij het up-to-date houden van verschillende kanalen en systemen, zoals de website.

Dit breng je mee

Je bent een accurate en resultaatgerichte medewerker met een afgeronde MBO4-opleiding en je hebt enkele jaren relevante werkervaring. Een administratieve opleiding is een pré, ook ervaring met verschillende online systemen is mooi meegenomen. Wanneer je onze systemen nog niet kent, is dat geen probleem. Jij bent namelijk in staat om je verschillende systemen snel eigen te maken. Uiteraard ben je goed in zelfstandig en gestructureerd werken, maar weet ook hoe je als team samenwerkt en draag je graag bij aan een goede teamspirit.

Wat bieden wij?

Een leuke, veelzijdige functie in een gezellig team, waarbij je in je eigen regio het verschil kan maken. Afhankelijk van kennis en ervaring bieden we een salaris conform CAO Openbare Bibliotheken in schaal 6. De CAO Openbare Bibliotheken is van toepassing. De aanstelling is in eerste instantie voor 24 uur per week voor de duur van een jaar met intentie tot verlenging.

Dit kan je van ons verwachten

• Je werkt vanuit ons hoofdkantoor op locatie De Muzenval in Eersel. Je werkdagen- en tijden worden in overleg vastgesteld. Thuiswerken is hierbij in overleg mogelijk.
  • Goede secundaire arbeidsvoorwaarden conform de CAO openbare Bibliotheken, zoals een  pensioenregeling, reiskostenregeling en 25 vakantiedagen op basis van 36 uur.
  • Een informele werksfeer en gemotiveerde collega’s waarin ieders bijdrage telt.

Past deze functie bij jou?

Enthousiast geworden? Solliciteer dan snel voor deze functie. Dat kan tot en met 1 september 2024 via een email met motivatie en CV naar: vacatures@bibliotheekdekempen.nl.

De eerste gesprekken vinden plaats op donderdag 5 september, de tweede gesprekken op woensdag 11 september.

Wij stellen geen prijs op acquisitie naar aanleiding van deze vacature.